همه چیز در مورد کوادکوپتر
نوشته شده توسط : میثم اکبری

کوادکوپتر یا پرنده بدون سرنشین چیست؟

کوادکوپترها نوعی پهپاد یا پرنده بدون سرنشین هستند که به واسطه دارا بودن چهار بازوی چرخشی به این نام معروف هستند؛ "پهپاد چهار پره" یا "ربات پرنده" نیز نام دیگر آن می باشد. افراد زیادی وجود دارند که تمایل دارند صاحب این وسیله دوست داشتنی شوند؛ بعضی جهت سرگرمی و بعضی برای مصارف خاص تری از این ربات پرنده استفاده می کنند.

ادامه این مقاله را همراه http://meysammmm.loxblog.com باشید.

 

برخی از این ربات های پرنده به همراه دوربین و برخی دیگر بدون دوربین فیلمبرداری عرضه می شوند. پره های چهارگانه آن به صورت دو به دو، معکوس هم عمل می کنند. یعنی دو پره در جهت عقربه های ساعت و دو پره در خلاف جهت عقربه های ساعت در حرکتند، تا این پرنده از زمین بلند شود و به پرواز درآید. این گجت در اندازه های مختلف از اندازه یک کف دست گرفته تا مدل های بزرگ تر و با قیمت های مختلف در بازار موجود می باشند. خرید قطعات کوادکوپتر به دلیل استقبال از این وسیله روز به روز در جهان درحال افزایش است.

 

کاربردهای مختلف کوادکوپتر چیست؟

 

تنوع این وسیله باعث شده گستره استفاده از آنها روز به روز افزایش یابد. از این پرنده به عنوان یک وسیله بازی گرفته تا در صنعت فیلمسازی، عملیات های نظامی و جاسوسی، امداد و نجات و تحقیقاتی استفاده می شود. اکثرا در مواقعی از این ابزار استفاده می شود که شرایط حضور فیزیکی انسان در محدوده ای مشخص مقدور نمی باشد.

خرید قطعات کوادکوپتر

مکانیزم عملکرد کوادکوپتر چگونه است؟

کوادکوپترها همانند هلیکوپترها از ایجاد اختلاف فشار در جو اطراف خود، برای به پرواز درآمدن استفاده می کنند. این پهپادها با استفاده از چهار موتور و چهار پره و با چرخش دو به دو معکوس خود، باعث خنثی کردن نیروی گشتاور شده و اختلاف فشار لازم را برای بلند شدن از زمین ایجاد می کنند.  برای تنظیم ارتفاع و حرکت به سمت جلو و عقب و طرفین، فرامین لازم توسط برد کنترلر به آن داده می شود.

دسته بندی کوادکوپترها

 

خرید قطعات کوادکوپتر ارزان و مطمئن دغدغه بسیاری از دوست داران این وسیله می باشد؛ برای خرید قطعات کوادکوپتر، بهترین و ارزان ترین راه استفاده از فروشگاه قطعات الکترونیک می باشد. پیش از این در مقاله کوادکوپتر یا پرنده بدون سرنشین چیست؟ به معرفی  کواد کوپتر یا پهباد پرداخته ایم در این مقاله  سعی داریم به معرفی بیشتر این ربات های پرنده بپردازیم .

 

کوادکوپتر چیست؟

کواد کوپترها زیر مجموعه دسته مالتی روتورها هستند که به دلیل کمک گرفتن از چهار پروانه برای نیروی پیشرانش، به عنوان کواد (چهار) کوپتر نامیده می‌شوند. مولتی روتورها دسته بندی های مختلفی از جمله کوپتر، کوادکوپتر، هگزاکوپتر، اوکتاکوپترو ... را شامل می شود.

در این میان کوادکوپتربه دلیل اینکه هزینه کمتری داشته و پایداری مناسب تری دارد، از میان سایر مدل های آن مرسوم تر است.

تاریخچه :

مدل اولیه آزمایشی این مولتی روتورها در سال ۱۹۰۷ توسط دو برادر فرانسوی ‫ در پروژه‌ای بنام Quadcopter ساخته و تست شد، آنها توانستند ساخته خود رابه پرواز در آورند ولی پرنده آنها نتوانست دوامی برای پرواز داشته باشد. بعد از آن ساخت بالگرد چهار پروانه‌ای به سال ۱۹۲۰ میلادی برمیگردد. در آن سال یک مهندس فرانسوی بنام etienne oehmichen اولین بالگرد چهارپره را اختراع نمود و مسافت ۳۶۰ متر را با کوادکوپتر خود پرواز کرد در همان سال او مسافت یک کیلومتر را در مدت هفت دقیقه و چهل ثانیه پرواز کرد. این بالگرد از روش تنظیم X بهره می‌جست.

در حدود سال ۱۹۲۲ مهندسی در آمریک موفق به ساخت تعدادی کوادکوپتر برای ارتش شد که قابلیت کنترل و حرکت در سه بعد را داشت، ولی پرواز با آن بسیار سخت بود. ‫ در سال ۱۹۵۶ مدل دیگری طراحی شد و در سال ۱۹۵۸ مدل Curtis-Wright VZ-7 توسط کمپانی Curtis- Wright طراحی شد.

از حدود سال ۲۰۰۶ کواد کوپترها شروع به رشد صنعتی به صورت وسایل پرنده بدون سرنشین نمودند.

اجزای تشکیل دهنده کوادکوپتر

همان طور که در مقاله دسته بندی کوادکوپتر، انواع مختلف کوادکوپتر و موارد مصرف آن را به طور مفصل بررسی کردیم.در این مقاله به شما می گوییم که برای ساخت  کوادکوپتر شخصی خودتان به چه وسایلی احتیاج دارید.

اگر شما جزء کسانی هستید که برای سرگرمی قصد خرید کوادکوپتر را دارید شاید بهتر باشد با هزینه ای کمتر خودتان کوادکوپتر بسازید.

حتی اگرهدف شما انجام کارهای تخصصی تر می باشد و هیچ آشنایی خاصی با نحوه کارکرد کوادکوپتر ندارید ممکن است به خود ،اطرافیان و دستگاه خود آسیب برسانید به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید کوادکوپتر حرفه ای اندکی تامل کنید و در این مقاله با ما همراه باشید با کوادکوپتری که خودتان ساخته اید تمرین کنید. و در آینده با تجربه ای بیشتر خرید کنید

 

 اگر اندکی به الکترونیک و کار با قطعات الکترونیک علاقه داشته باشید و کارهایی ازاین قبیل در منزل را انجام داده باشید حتما از ساخت این ربات پرنده استقبال خواهید کرد.

در ابتدا تصمیم بگیرید که چه توقعی از ربات پرنده خود دارید.

 درگام بعد باید متناسب با نیازتان اقدام به خرید قطعات کوادکوپتر کنید. خبر خوب اینکه لازم نیست حتما به فروشگاه قطعات الکترونیک مراجه کنید، در بسیاری از وب سایت ها امکان خرید اینترنتی قطعات کوادکوپتر فراهم شده است. تنها لازم است از یک فروشگاه قطعات الکترونیک معتبر وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

 

 

لیست قطعات مورد نیاز ساخت کوادکوپتر:

 

فریم کوادکوپتر

 

فریم و بدنه یا شاسی :

فریم یا بدنه به عنوان مهم ترین اجزای سازنده کوادکوپترشناخته می شود. اما به چه دلیل مهمترین قسمت کواد است؟

بدنه های مورد استفاده برای این ربات‌های پرنده غالبا از جنس پلاستیک، فایبرگلاس و کربن می باشد. البته در سال های اخیرطرفداران این ربات های پرنده از بدنه هایی با جنس کربن که وزن کم ومقاومت بالایی دارند استقبال بیشتری نشان داده اند.

بدنه ها و فریم ها به اشکال گوناگونی از جمله، بدنه H شکل، بدنه X شکل، بدنه + شکل، بدنه X-H موجود می باشد. بنابراین ابتدا لازم است هزینه خود را برای بدنه تخصیص بدهید و ابتدا فریمی انتخاب کنید که از سیستم و موتورهای شما در برابر کرش ها محافظت کند. چراکه با انتخاب فریم ارزان و بی کیفیت در کرش ها عملا هزینه ای 10 برابر بیشتر برای ساخت کوادکوپتر متحمل خواهید شد.  پس از همان ابتدا فریمی انتخاب کنید که از سیستم و موتورهای شما در برابر کرش ها محافظت کند.

اسکلت یا شاسی کوادکوپتر مانند قابی می ماند که برخی از موتورها و پروانه ها به آن متصل می شوند. شاسی های کوادکوپتر در اندازه و وزن های متفاوت در فروشگاه قطعات الکترونیک موجود است. اندازه ی بدنه را با توجه به وزن و اندازه ی دوربین و پروانه ای که روی آن سوار می شود، انتخاب کنید.

فلایت کنترل  :

 

 فلایت کنترل، اتاق فرمان ربات پرنده است که وظیفه حفظ وهدایت کوادکوپتر را به جهت های مختلف برعهده دارد .

فلایت کنترل و سنسور های استفاده شده در آن میزان تعادل کوادکوپتر را در پرواز تعیین می کند. یک فلایت کنترل مناسب قابلیت ها و امکانات بسیاری را مانند فرود خودکار , بازگشت اتوماتیک به خانه (بوسیله ماژول های gps)، خلبان خودکار و … برای شما به ارمغان می آورد.

ژیروسکوپ در یک فلایت کنترل وظیفه ی اندازه‌گیری و حفظ  جهت را داشته و بارومتر با اندازه گیری میزان فشار هوا به تنظیم ارتفاع و ثبات در ارتفاعی که پرنده پرواز می کند کاربرد دارد. به زبان ساده تر پرنده را در هنگامی که هیچ فرمانی از رادیو دریافت نمی کند در یک ارتفاع ثابت نگه می دارد

 

ملخ : 

برای خرید قطعات کوادکوپتر ملخ را فراموش نکنید. ملخ در کوادکوپتر تنها بخش آیرودینامیکی است که وظیفه شناور کردن دستگاه را در هوا برعهده دارد، از این رو انتخاب صحیح ملخ با توجه به دور موتور و قدرت موتور حائز اهمیت می باشد، انتخاب یک ملخ مناسب و با کیفیت عالی علاوه بر اینکه در مصرف انرژی صرفه جویی می کند، در کیفیت پرواز دستگاه نیز تعیین کننده است.

بهتر است ملخی که برای ساخت کوادکوپتر استفاده می کنید مدل پولر پوشر (puller pusher propeller)  یا اصطلاحا ملخ های دمنده مکنده باشند.  

در هر موتور, ملخ را باید به گونه ای انتخاب کنید که با چرخش موتور ملخ هوا را به سمت پایین هدایت کند.

 

ملخ‌ها از لحاظ جنسی که در ساخت آن به کار رفته است به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند :

ملخ‌های چوبی

ملخ های پلاستیکی

ملخ هایی با مواد مرکب یا کربنی

به طور کلی نوع و کیفیت متریال استفاده شده در ساخت ملخ قیمت نهایی آن را مشخص می سازد.

 

به طول و همچنین انحنای ملخ توجه کنید. ملخ های بلندتر در مدت زمان کمتری به سرعت بالا می رسند، اما کم کردن سرعت آن ها طول می کشد.

 اما پروانه های کوتاه تر با اینکه به انرژی بیشتری احتیاج دارند و ممکن است به موتور دستگاه فشار بیاورند، می توانند به شما امکان این را بدهند که هر چه سریع تر سرعت خود را کم و یا زیاد کنید و قابلیت مانور بهتری داشته باشید.

آشنایی با فرایند عیب یابی کوادکوپتر

 

گر کوادکوپتر شما از کار افتاده است و کسی را در دسترس ندارید تا شما را برای عیب یابی، تعمیر و خرید قطعات کوادکوپتر راهنمایی کند ممکن است این کار برایتان بی نهایت گیج کننده باشد .

اما دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید زیرا در این مقاله تمام مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید را توضیح خواهیم داد. 

اولین قانون برای موفقیت در عیب یابی و خرید قطعات کوادکوپتر، آشنایی با نحوه دقیق سیستم و کارکرد آن است.

برای تعمیر و نگهداری هر ابزار یا سیستمی ابتدا باید آن وسیله را به طور دقیق بشناسید و مورد بررسی قرار دهید تا بفهمید دقیقا چگونه کار می کند.

 

فرایند پرواز کوادکوپتر

کوادکوپتر مجموعه ای نسبتا ساده و دارای ۴ ملخ روی ۴ بازو (دو بازو در عقب و دو بازو درجلو) می‌باشد. ۲ ملخ کوادکوپتر در جهت چرخش ساعت و ۲ ملخ دیگر در خلاف جهت چرخش ساعت حرکت می‌کنند. اگر جهت حرکت این ملخ ها تغییر پیدا کند کوادکوپتر به جای اوج گرفتن سقوط خواهدکرد! و تغییر مسیر حرکت ملخ ها به جای تولید نیروی بالا رونده، نیرویی رو به جاذبه زمین تولید می کند.

سیستم کوادکوپتربه صورت آیرودینامیک طراحی شده و برای حفظ تعادل در پرواز به کامپیوتر و موتور الکترونیکی وابسته است تا فرمان های دریافتی از سوی ریموت کنترل را به دستورات خروجی و حرکتی تبدیل کند.

 

تعمیر کوادکوپتر

 

عیب یابی کوادکوپتر

 

اگر کوادکوپتر شما روشن نمی شود و کار نمی کند در ابتدا باید روتین مشخصی را برای عیب یابی اولیه طی کنید و به این سوالات پاسخ دهید.

در ابتدا بررسی اینکه اتصالات محکم هستند؟

باتری به درستی داخل دستگاه قرار گرفته است؟

ربات پرنده ی شما به اندازه کافی شارژ دارد؟   

نحوه اتصالات باتری را بررسی کنید اگر لازم است باتری را به برق متصل کنید تا کاملا شارژ شود. در صورت لزوم باتری ریموت کنترل را تعویض کنید.

وقتی خیالتان از منبع انرژی کوادکوپتر راحت شد احتمالات دیگر را بررسی کنید. 

اگر کوادکوپتر و ریموت کنترل به هم متصل نمی شوند احتمالا مشکل از امواج الکترومغناطیسی است اگر تمام بدنه کوادکوپتر و رادیوکنترل را با دست به صورت کامل لمس کنید وآنها  را به یکدیگر نزدیکتر کنید.

اگر همه ملخ ها می چرخند ولی کوادکوپتر نمی تواند از روی زمین بلند شود یا ملخ ها نمی چرخند یا کوادکوپتر به سختی از روی زمین بلند می شود  و چراغ (LED) چشمک میزند به احتمال زیاد ملخ ها به درستی سر جای خود قرار نگرفته اند به نوشته های  روی بدنه دقت کنید و هر ملخ را سر جای خود نصب کنید.

خرید اینترنتی قطعات الکترونیک

اگر کوادکوپتر پرواز نامتعادل دارد و یا موقع بلند شدن به یک سمت کشیده می شود، دو احتمال وجود دارد:  یا ملخ ها آسیب دیده اند و یا از حالت بالانس خارج شده اند. بهترین اقدامی که می توانید در این حالت انجام دهید آن است که  کوادکوپتر را به حالت کارخانه ریست کنید.

چگونه کوادکوپتر را کالیبره کنیم؟

 

با توجه به اینکه امروزه بسیاری از خریدهای روزمره به صورت اینترنتی صورت می گیرد این احتمال وجود دارد که شما بدون مراجعه به فروشگاه قطعات الکترونیک به صورت اینترنتی اقدام به خرید کوادکوپتر کرده باشید وحتی در برخی موارد اقدام به خرید قطعات کوادکوپتر کنید و خودتان آن را ساخته باشید.
 بنابراین لازم است قبل از به پرواز درآوردن دستگاه خود برخی موارد از جمله کالیبره کردن را رعایت کنید.
باید بدانید که کوادکوپترنیز به عنوان وسیله ای که برای پرواز کردن نیازمند کنترل صحت و ایجاد توازن و تعادل سیستم مداری روتورهاست از این قاعده مستثنا نیست و باید قبل از اولین پرواز در اولین گام کوادکوپتر را کالیبره کرد.

کالیبره کردن یا کالیبراسیون چیست؟

کالیبراسیون به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای مترولوژیکی دستگاه‌های آزمون و وسایل اندازه‌گیری و کلیه تجهیزاتی است که عملکرد آنها بر کیفیت فرایند تاثیرگذار است.
در واقع با کالیبره کردن شما کارآمدی دستگاهتان را بوسیله انجام مقایسات مستقیم مشخص می‌کنید.

چگونه کوادکوپتر را کالیبره کنیم؟

فرایند کالیبره کردن کوادکوپتر چندان پیچیده نیست و شما براحتی می توانید آن را انجام دهید. فقط کافی است چند نکته را در این رابطه رعایت نمایید.

ست کردن ریموت کنترل و کوادکوپتر 

بدیهی است که هر دستگاهی که ریموت کنترل دارد در ابتدا باید آن را با دستگاه به اصطلاح ست کنیم. پس ابتدا باتری دستگاه را به طور کامل شارژ کنید.
پس از روشن کردن ریموت کنترل و کوادکوپتر ،  باید کواد و رادیو کنترل به هم متصل و توسط هم شناسایی شوند، تا بتوان هدایت و کنترل ربات پرنده را دست گرفت.
نکته ای باید در اینجا به آن توجه داشت این است که کوادکوپتر و ریموت کنترل را روی سطح صاف و بدون شیب قرار دهید.در غیر این صورت درستی کالیبره نمی شود.هنگام پرواز کوادکپتر به صورت عمودی تیک آف نکرده و ممکن است کمی متمایل به چپ یا راست حرکت کند و این امر باعث ایجاد اختلال در کنترل شده و فرامین پروازی به درستی اجرا نمی شوند.
هنگامی که دستگاه و ریموت کنترل آن را روشن می کنید با چراغ چشمک زن مواجه می شوید. جای نگرانی نیست. باید اهرم تراتل یا گاز روی ریموت کنترل را در ابتدا کاملا به سمت بالا و سپس کاملا به سمت پایین هدایت کنید.خواهید دید که چراغ ها به صورت ثابت در آمده و در بسیاری از کوادکوپترها صدای بوق کوتاهی به معنای ست شدن ربات پرنده و ریموت را خواهید شنید.

نکات مهم پرواز کوادکوپتر


احتمالا بعد از خرید کوادکوپتر برای به  پرواز درآوردن کوادکوپتر خود نگران بی تجربگی و از بین رفتن هزینه نسبتا بالایی که برای خرید کوادکوپتر کرده اید خواهید شد.
آموزش کنترل کوادکوپتر کار سختی نیست، در این مقاله سعی داریم شما را با چگونگی کارکرد کوادکوپتر آشنا کنیم و پرواز با کوادکوپتر را به صورت عمومی آموزش بدهیم .
برای یادگیری و استفاده هرچه بهتر از کوادکوپتر به چند نکته توجه کنید:

  داشتن یک کوادکوپتر ارزان قیمت
  یک زمین یا فضاي کافی برای تمرین
  زمان کافی و صبور بودن در تمرین
 

کوادکوپتر مبتدی

گرچه خرید کوادکوپتر بسیار پیشرفته همراه با امکانات ویژه ای مانند GPS ، لذت پرواز را دو چندان می کند، اما اگر تاکنون پرواز با کوادکوپتر را تجربه نکرده اید پیشنهاد می کنیم تمرین های خود را روی یک کواد کوپتر ارزان قیمت پیاده کنید. تا صدماتی که احتمالا برایتان رخ می دهد چندان آزار دهنده نباشد. این کواد کوپتر غیر حرفه ای تا زمانی که به اصول کار با کوادکوپتر مسلط شوید شما را همراهی خواهد کرد تا نگران از بین رفتن سرمایه ی خود نباشید.
 

مکان مناسب پرواز کوادکوپتر

ملخ های کوادکوپتر با سرعت بالایی در هنگام پرواز می چرخند، بنابراین برخورد آن به انسان ها و حیوانات آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند. بنابراین لازم است ارتفاع پرواز کوادکوپتر را در نظر بگیرید.پس قبل از پرواز محیطی که قصد دارید در آن تمرین با کوادکوپتر را شروع کنید به دقت بررسی نمایید و اطمینان حاصل کنید که هیچکس در معرض خطر قرار ندارد.

بهتر است یک فرد مبتدی پرواز را از فضاهای باز مانند پارک شروع کند. محلی که برای پروازهای اولیه کوادکوپتر انتخاب می‌کنید بهتر است دارای زمین نرمی مثل چمن باشد تا در صورت سقوط، کوادکوپتر آسیب کمتری ببیند. رفته رفته که فرد مهارت بیشتری در خلبانی و کار با کوادکوپتر پیدا می‌کند می‌تواند پرواز در فضاهای محصور و کوچک‌ را تجربه کند.



مطمئنا نمی خواهید لذت یک پرواز دلچسب را در یک روز بادی به یک خاطره تلخ تبدیل کنید. بدانید و آگاه باشید که بدترین دشمن شما در هنگام پرواز باد است. باد یک عنصر غیر قابل پیش بینی است ولی برای کاهش احتمال پرواز در باد سعی کنید در ساعات اولیه صبح تمرین کنید.اگر سرعت باد بیشتر از 15 متر بر ثانیه است کار با کواد کوپتر را به روز دیگری موکول کنید.
 کوادکوپترهای غیر حرفه ای که صرفا ماهیت سرگرمی دارند به دلیل نداشتن GPS و برد پایین منع قانونی برای پرواز ندارند و ردیابی آنها تقریبا غیرممکن است . برای احتیاط بیشتر این کوادکوپتر ها را در نزدیکی محل های حساس (مثل فرودگاه و مناطق نظامی) به پرواز در نیاورید .
 

 

اصطلاحات کار با کوادکوپتر

در این قسمت به تعریف ها و اصطلاحات خاصی که برای کار با کوادکوپتر به آنها احتیاج دارید اشاره می کنیم :

خط دید : مسیری است که شما می تواند کوادکوپتر را در حین پرواز مشاهده کنید.

دید اول شخص (FPV) : در این قابلیت یک دوربین روی کوادکوپتر به عنوان چشم شما قرار دارد تا بتوانید هرآنچه در زاویه دید پهپاد و در میدان دید آن قرار دارد را توسط دوربین مشاهده کنید.

قطعات : موتورها ، ملخ ها ، بدنه  ،فرستنده ، کنترلر و هر آنچه به نوعی به شما اجازه می‌دهد تا کوادکوپتر خود را از راه دور کنترل کنید و تنظیمات آن را تغییر داده و تنظیم کنید به عنوان قطعات کواد کوپتر تلقی می‌شود. در صورتی که نیاز به خرید قطعات کواد کوپتر  می توانید مقاله اجزای تشکیل دنده کوادکوپتر را مطالعه نمایید.

دوربین: بسیاری از کوادکوپترها مجهز به دوربینی برای ایجاد امکان ثبت و ضبط تصاویر هستند. از طرفی از جمله مهمترین کاربردهای یک کوادکوپتر ، پهپاد یا مولتی روتور ، تصویربرداری و فیلمبرداری هوایی است. طبق نظر سنجی ها از علاقه مندان و متخصصان دنیای آرسی، دوربین از نظر اهمیت در جایگاه دوم لوازم جانبی یک کوادکوپتر می باشد.

چگونه شارژ باتری با عث عملکرد بهتر کوادکوپتر می شود؟

در مقاله آشنایی با کوادکوپتر به معرفی کوادکوپتر پرداختیم. همچنین در مقاله جداگانه ای اجزای تشکیل دهنده کوادکوپتر را معرفی کردیم. بدیهی است که همه صاحبان کوادکوپتر از اینکه بتوانند ربات پرنده خود را مدت زمان بیشتری به پرواز در آورند استقبال می کنند. در این مقاله قصد داریم هر آنچه برای افزایش مدت زمان نگهداری شارژ باتری لازم دارید را بیان کنیم تا در صورتی که تجربه کافی برای استفاده از آن را ندارید، باعث خرابی باتری پرنده خود نشده و متحمل خسارت نشوید.

توصیه های مربوط به شارژ باتری کوادکوپتر


یکی از مهم ترین اجزای کوادکوپتر باتری آن است که صد درصد در عملکرد بهتر و بهبود کیفیت پرواز کوادکوپتر تاثیر گذار خواهد بود. در ابتدا به شما توصیه می کنیم که باتری کوادکوپتر خود را از برندی معتبر و با کیفیت انتخاب کنید و در نگهداری از آن مراقبت لازم را به عمل آورید. این توصیه را تنها برای خرید قطعات کوادکوپتر بیان نکردیم، بلکه برای بسیاری از قطعات الکترونیک صادق است.
دومین توصیه ای که در این رابطه برای شما داریم این است که زمانی که قصد پرواز کوادکوپتر را دارید اقدام به شارژ ان کنید. چراکه باتری هایی که به تازگی شارژ شده باشند، در عمل مدت می توانند مدت زمان بیشتری برق مورد نیاز تامین کنند. اگرباتری خود را چندین روز قبل شارژ کرده باشید با افت کبفیت پرواز روبرو خواهید شد.

بهتر است قبل از اینکه باتری به طور کامل تخلیه شود، اقدام به شارژ آن کنید. بهترین زمان برای شارژ مجدد باتری هنگامی است که به نیمه راه رسیده است.

قانون 40-80 را به اجرا دراورید.
فرصت طلایی برای شارژ باتری زمانی است که بین 40 تا 80 درصد شارژ داشته باشد. علاوه براین لازم است توجه داشته باشید که نباید باتری را بیش از حد به منبع شارژ متصل کرد. این کار فرسودگی باتری و در مواقعی حتی انفجار آن را به دنبال دارد.
بهتر است دمای محیطی که باتری در آن شارژ می شود بیشتر از 38 درجه سانتیگراد نباشد.


محافظ های کوادکوپتر


لازم نیست تمام اجزای کوادکوپتر را هنگام پرواز متصل کنید. این توصیه زمانی صادق است که شما توانسته باشید مهارت لازم در به پرواز در آوردن آنرا کسب کرده باشید. در این صورت می توانید گاردهای اضافی و محافظ کوادکوپتر را کنار گذاشته و کوادکوپتر را بسیار سبک تر به پرواز در آورید. این گارد ها و محافظ ها برای محافظت از کوادکوپتر وزن بیشتری به آن تحمیل کرده و درنتیجه برق بیشتری مصرف می شود . به همین دلیل مدت زمان پرواز ربات پرنده شما کاهش می یابد.

شرایط پرواز کوادکوپتر

اما باز هم توصیه ما را فراموش نکنید ، تنها در صورتی که مهارت لازم را دارید این اقدام را انجام دهید . در عین حال لازم است سایر نکات ایمنی مانند محوطه باز برای به پرواز دراوردن کوادکوپتر و همچنین شرایط جوی مناسب را فراموش نکنید. کوادکوپتر را در شرایطی که باد می وزد به هیچ وجه به پرواز درنیاورید.
توصیه بعدی ما به شما این است که حالات مختلف پرواز کوادکوپتر را در نظر داشته باشید. اکثر کوادکوپترها از این امکان برخوردار بوده و شما می توانید آن را انتخاب کنید. در این صورت خود سیستم به صورت خودکار شرایط مناسب به پرواز در آوردن ربات پرنده را ارزیابی کرده و میزان برق و مصرف باتری را خود انتخاب می کند. شما می توانید حالت های پروازی اقتصادی تر را انتخاب کرده و از ذخیره شارژ باتری حداکثر استفاده را ببرید.

 

 





:: موضوعات مرتبط: عمومی , ,
:: برچسب‌ها: کوادکوپتر ,
:: بازدید از این مطلب : 1310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: